Jobindexkurser

E-handel

6 ugers intens uddannelse i online handel og webshops

Dette kursus er for dig der er:

i 1. ledighedsperiode

Kursusmål:

Print kursus
  • Lær hvordan du laver en webshop helt fra bunden
  • Bliv i stand til at kunne varetage et job inden for online handel og online markedsføring
  • Du vil kunne bruge kompetencerne til at starte og markedsføre din egen webshop
  • Lær om online markedsføring og få praktisk erfaring med at bruge de mest relevante værktøjer
  • Få erfaring med at arbejde med AdWords, Analytics, SEO, sociale medier og meget mere

Dette kursus udbydes følgende steder:

Viby J

Forudsætninger:

Det kræver ingen erfaring at deltage på uddannelsen. Alle er velkomne til at deltage uanset tidligere erfaring og uddannelsesniveau.

Kursusindhold:

Hvad er inkluderet i uddannelsen?

Opdateret materiale

Som en del af uddannelsen får du "Online markedsføring - den store grundbog" (2016), som er skrevet af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard og Camilla Kjærsgaard Pedersen.

Analytics-konto

Få adgang til og erfaring med at arbejde i en Analytics-konto for eksisterende webshops og hjemmesider. Bliv i stand til at kunne analysere og fremhæve vigtige nøgletal og resultater fra programmet.

AdWords kampagner

Som en del af uddannelsen får du praktisk erfaring med at arbejde med annoncering i Google AdWords. Du kommer til at prøve kræfter med at oprette og administrere egne kampagner til forskellige webshops.

Få din egen webshop

På uddannelsen får du din egen webshop, som du kan arbejde med i forløbet. Webshoppen er din, og det betyder, at du kan beholde og videreudvikle den efter kurset, hvis du ønsker det.

Fagets moduler

E-handel: Markedsudvikling og nye trends

Bliv undervist i udviklingen og de nyeste trends inden for e-handel. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse for, hvordan forbrugerne agerer og handler online. Du vil også opbygge et kendskab til, hvad der skal til for at få succes med online handel.

Digital strategi, international og national e-handel

Lær hvordan du udarbejder og udvikler en digital strategi, både på et taktisk, strategisk og analytisk niveau. Du vil også lære, hvordan du overkommer eventuelle kulturelle barrierer og sprogbarrierer, hvis du skal sælge dine produkter i udlandet. Derudover vil du blive undervist i relevant lovgivning inden for online handel.

Udvikling af webshops

Lær om funktionelle, teknologiske, brugervenlige og designrelaterede elementer i udviklingen af en webshop.

Introduktion til WooCommerce

WooCommerce er et plugin til WordPress, som du kan bruge til at udvikle webshops. Woocommerce er aldeles brugervenligt at arbejde i, og du vil derfor have de bedste forudsætninger for at udvikle din egen webshop. Bliv introduceret til design- og opsætningsmuligheder, betalings gateaways og meget mere.

Systemernes samspil

Lær om fordele og ulemper ved forskellige systemer, og hvordan systemerne spiller sammen. Opnå en forståelse af, hvordan du kan få det optimale ud af din webshop.

Mobile First

Flere og flere forbrugere handler og køber produkter online over mobilen. Det er derfor afgørende, at du ved, hvordan du kan tilpasse din webshop, så den fungerer på en mobil. Lær om responsive designs og apps, så din webshop også fungerer optimalt på mindre skærme.

Konverteringsoptimering

Lær om konverteringsoptimering, og hvordan du kan konverteringsoptimere din webshop. Du vil blive præsenteret for, hvordan du kan arbejde med usability og brugertests, så du kan forbedre din forretning og sikre salg - og mersalg.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering (SEO) handler i sin enkelthed om at ligge højt i søgeresultaterne. Lær hvordan du arbejder strategisk med både on-site og off-site SEO. Bliv præsenteret for forskellige SEO-værktøjer, der sikrer højere placeringer i søgeresultaterne.

Google AdWords

Med Google AdWords kan du købe annonceplads af Google. Lær om de forskellige annonceringsmuligheder i AdWords, de vigtigste nøgletal, søgeordsanalyse, og hvordan du skriver gode annoncetekster.

Google Analytics

Med Google Analytics kan du blive klogere på trafikken på din hjemmeside. Du vil blandt andet kunne måle besøgstid, trafikmønstre, navigationsstier og meget mere. Med Google Analytics kan du finde ud af, hvad der virker, og hvad der ikke virker i din webshop.

Sociale medier og nyhedsbreve

Lær hvordan du kan bruge sociale medier og nyhedsbreve til at fange og fastholde dine kunders opmærksomhed. Du vil blive introduceret til Facebook, Google+, LinkedIn, Instagram og annoncering på de forskellige medier. Du vil også lære at arbejde i MailChimp, der er et af de mest anvendte programmer til e-mail markedsføring.

Praktisk information

Undervisning og mødetider

Kurset strækker sig over 6 uger, hvor undervisningen er fordelt på 12 undervisningsdage.

Mødetiden er fra kl. 9:00-14:00 og foregår typisk mandag/onsdag eller tirsdag/torsdag.

Bonus: Videolektioner om E-handel

Som en bonus på dette hold vil du få en række videolektioner om E-handel. Gennem disse videoer vil du få overblik over de forskellige webshopsystemer, og du vil hermed opnå en forståelse af, hvordan du kommer godt i gang med arbejdet i WordPress og opbygning af en webshop gennem WooCommerce. Vi giver dig iværksætterhistorier fra forskellige succesfulde webshopejere, for at motivere og inspirere. Alt dette på vores egen portal, Kursusfabrikken Plus

Karriererådgivning og praktikservice
I Kursusfabrikkens Karriererådgivning og praktikservice får du gode råd til, hvilke jobs du kan søge, hvordan du får mulighed for at komme i praktik og hvilke regler der er for praktik. Du får adgang til Kursusfabrikken Plus, hvor du kan downloade eksempler på opbygning af CV og den gode ansøgning. Du vil blive inspireret til den gode ansøgning og få gode råd til, hvordan du forbereder dig til jobsamtalen. Vi tilbyder personlig rådgivning til jobsøgning, CV og ansøgning.

Eksamen og ECTS-point

Kurset afsluttes med en mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og en disposition. Kurset giver 10 ECTS point.

Som ledig har du mulighed for at få kurset berettiget og betalt af din a-kasse eller dit jobcenter. Kontakt en af disse for at få information om din ret.

 



Positivlister

Pr. 1.1.2015 trådte den nye beskæftigelsesreform i kraft. Det betyder for dig som ledig, at der gælder andre regler end tidligere, når du skal vælge, hvilket kursus, der kan bringe dig tættere på et ønskejob.

Alle ledige - også selv om du er akademiker - med en bachelor eller højere akademisk uddannelse:
Du kan vælge kurser fra en af de regionale positivlister. Kursusforløbet skal godkendes og bevilges i dit jobcenter. Du kan tage kurser fra denne liste i hele din ledighedsperiode.

Alle ledige uden akademisk uddannelse ( fra bachelor og opefter):
Du kan i samråd med dit jobcenter vælge et kursus fra den landsdækkende positivliste. Kursusdeltagelsen skal efterfølgende, via en formular AR237, godkendes i din A-kasse, der skal bekræfte, at du er berettiget til kurset.
Er du under 25 år skal du have afsluttet dit kursus inden 6 måneder og er du over 25 år har du 9 måneder til at afslutte dit kursus.

Links
Bornholm
Fyn
Hovedstaden
Nordjylland
Østjylland
Sjælland
Sydjylland
Vestjylland

Landslisten