Jobindexkurser

Fremtidens kontormedarbejder/Kommunikation i Praksis

6 ugers jobrettet kursus for ledige

Dette kursus er for dig der er:

i 1. ledighedsperiode
i 2. ledighedsperiode
Print kursus Styrk dine kompetencer i kommunikation og Microsoft Office-pakken.

Lær de vigtigste færdigheder, som du skal bruge for at blive fremtidens kontormedarbejder.

Få undervisning i kommunikation i praksis, samt Office (Word, Excel, Outlook og PowerPoint) og Windows 10 – værktøjer, der er uundværlige på enhver arbejdsplads!

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på national/landsdækkende positivliste med kursusnr. 37477 og under erhvervsgruppen akademisk arbejde.

Kurset er ligeledes godkendt på regional positivliste med listenr. 49 for Hovedstaden og nr. 413 for Sjælland.

Dette betyder, at du kan tage kurset som 6 ugers jobrettet uddannelse via din a-kasse eller med en jobplan udarbejdet af dit jobcenter. Ring til os for nærmere vejledning – vi sidder klar til at hjælpe.

Dette kursus udbydes følgende steder:

København Ø

Kurset henvender sig til:

Kurset i kommunikation og Office-pakken er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker at arbejde inden for kommunikation, administration og kontor.

Forudsætninger:

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier:

En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Kursusindhold:


  • Windows & Microsoft Office

Du får en grundig introduktion til brugergrænsefladen i Windows 10, samt MS Office 2016. Dertil får du undervisning i de programmets primære funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder, samt genvejsmenu og -taster.

  • Microsoft Word

Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, som eksempelvis skabeloner, afsnit, skrifttyper, skriftstørrelser m.m. Herudover får du kendskab til avancerede funktioner, såsom tabulering, billedeformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

  • Microsoft Excel

Du bliver bl.a. undervist i hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Derudover får du ligeledes grundig viden i formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller m.m.

  • Microsoft Outlook

Du lærer mailprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis opnår du grundig kendskab til indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail.  Samtidig får du undervisning i oprettelse af mail, kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser m.v.

  • Microsoft PowerPoint

Du bliver undervist i PowerPoints grundlæggende funktioner, såsom hvordan du opretter diagrammer og billeder, samt hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover lærer di om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd m.m.

  • Kommunikation

Du får undervisning i grundlæggende kommunikationsteori, og gennem øvelser får du mulighed for at øve teori i praksis sammen med Office-pakken. Du går fra kurset med grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer m.v.

Forudsætninger:

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier: En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i Kommunikation i Praksis. Ved afsluttet eksamen opnår du 10 ECTS point.

Modulet Kommunikation i praksis er et akademifag hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse og undervisningen foregår i samarbejde med Itucation.

Der er klassebaseret undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

 



Positivlister

Pr. 1.1.2015 trådte den nye beskæftigelsesreform i kraft. Det betyder for dig som ledig, at der gælder andre regler end tidligere, når du skal vælge, hvilket kursus, der kan bringe dig tættere på et ønskejob.

Alle ledige - også selv om du er akademiker - med en bachelor eller højere akademisk uddannelse:
Du kan vælge kurser fra en af de regionale positivlister. Kursusforløbet skal godkendes og bevilges i dit jobcenter. Du kan tage kurser fra denne liste i hele din ledighedsperiode.

Alle ledige uden akademisk uddannelse ( fra bachelor og opefter):
Du kan i samråd med dit jobcenter vælge et kursus fra den landsdækkende positivliste. Kursusdeltagelsen skal efterfølgende, via en formular AR237, godkendes i din A-kasse, der skal bekræfte, at du er berettiget til kurset.
Er du under 25 år skal du have afsluttet dit kursus inden 6 måneder og er du over 25 år har du 9 måneder til at afslutte dit kursus.

Links
Bornholm
Fyn
Hovedstaden
Nordjylland
Østjylland
Sjælland
Sydjylland
Vestjylland

Landslisten