Jobindexkurser

Fremtidens kontormedarbejder/Kommunikation i Praksis

6 ugers jobrettet kursus for ledige

Dette kursus er for dig der er:

i 1. ledighedsperiode
i 2. ledighedsperiode
Print kursus Styrk dine kompetencer i kommunikation og Microsoft Office-pakken.

Lær de vigtigste færdigheder, som du skal bruge for at blive fremtidens kontormedarbejder.

Få undervisning i kommunikation i praksis, samt Office (Word, Excel, Outlook og PowerPoint) og Windows 10 – værktøjer, der er uundværlige på enhver arbejdsplads!

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på national/landsdækkende Kurset i Kommunikation i praksis har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis.

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste nr:
• Hovedstaden: nr. 479
• Sjælland: nr. 274


Dette kursus udbydes af Itucation og undervisningen foregår følgende steder:
København Ø

Dette kursus udbydes følgende steder:

København Ø

Kurset henvender sig til:

Kurset i kommunikation og Office-pakken er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker at arbejde inden for kommunikation, administration og kontor.

Forudsætninger:

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier:

En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Kursusindhold:


  • Windows & Microsoft Office

Du får en grundig introduktion til brugergrænsefladen i Windows 10, samt MS Office 2016. Dertil får du undervisning i de programmets primære funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder, samt genvejsmenu og -taster.

  • Microsoft Word

Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, som eksempelvis skabeloner, afsnit, skrifttyper, skriftstørrelser m.m. Herudover får du kendskab til avancerede funktioner, såsom tabulering, billedeformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

  • Microsoft Excel

Du bliver bl.a. undervist i hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Derudover får du ligeledes grundig viden i formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller m.m.

  • Microsoft Outlook

Du lærer mailprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis opnår du grundig kendskab til indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail.  Samtidig får du undervisning i oprettelse af mail, kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser m.v.

  • Microsoft PowerPoint

Du bliver undervist i PowerPoints grundlæggende funktioner, såsom hvordan du opretter diagrammer og billeder, samt hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover lærer di om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd m.m.

  • Kommunikation

Du får undervisning i grundlæggende kommunikationsteori, og gennem øvelser får du mulighed for at øve teori i praksis sammen med Office-pakken. Du går fra kurset med grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer m.v.

Forudsætninger:

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier: En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i Kommunikation i Praksis. Ved afsluttet eksamen opnår du 10 ECTS point.

Modulet Kommunikation i praksis er et akademifag hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse og undervisningen foregår i samarbejde med Itucation.

Der er klassebaseret undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

 



Positivlister

Pr. 1.1.2015 trådte den nye beskæftigelsesreform i kraft. Det betyder for dig som ledig, at der gælder andre regler end tidligere, når du skal vælge, hvilket kursus, der kan bringe dig tættere på et ønskejob.

Alle ledige - også selv om du er akademiker - med en bachelor eller højere akademisk uddannelse:
Du kan vælge kurser fra en af de regionale positivlister. Kursusforløbet skal godkendes og bevilges i dit jobcenter. Du kan tage kurser fra denne liste i hele din ledighedsperiode.

Alle ledige uden akademisk uddannelse ( fra bachelor og opefter):
Du kan i samråd med dit jobcenter vælge et kursus fra den landsdækkende positivliste. Kursusdeltagelsen skal efterfølgende, via en formular AR237, godkendes i din A-kasse, der skal bekræfte, at du er berettiget til kurset.
Er du under 25 år skal du have afsluttet dit kursus inden 6 måneder og er du over 25 år har du 9 måneder til at afslutte dit kursus.

Links
Bornholm
Fyn
Hovedstaden
Nordjylland
Østjylland
Sjælland
Sydjylland
Vestjylland

Landslisten