Jobindexkurser

Fremtidens kontormedarbejder/Kommunikation i Praksis

6 ugers jobrettet kursus for ledige

Dette kursus er for dig der er:

i 1. ledighedsperiode
i 2. ledighedsperiode
Print kursus Styrk dine kompetencer i kommunikation og Microsoft Office-pakken.

Lær de vigtigste færdigheder, som du skal bruge for at blive fremtidens kontormedarbejder.

Få undervisning i kommunikation i praksis, samt Office (Word, Excel, Outlook og PowerPoint) og Windows 10 – værktøjer, der er uundværlige på enhver arbejdsplads!

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på national/landsdækkende Kurset i Kommunikation i praksis har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis.

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste:

Hovedstaden: nr. 7
Nordjylland: side 1
Østjylland: side 33
Vestjylland: side 18



Dette kursus udbydes af Itucation og undervisningen foregår følgende steder:
København Ø

Dette kursus udbydes følgende steder:

København NV, Online

Kurset henvender sig til:

Kurset i kommunikation og Office-pakken er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker at arbejde inden for kommunikation, administration og kontor.

Forudsætninger:

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier:

En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Kursusindhold:


  • Windows & Microsoft Office

Du får en grundig introduktion til brugergrænsefladen i Windows 10, samt MS Office 2016. Dertil får du undervisning i de programmets primære funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder, samt genvejsmenu og -taster.

  • Microsoft Word

Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, som eksempelvis skabeloner, afsnit, skrifttyper, skriftstørrelser m.m. Herudover får du kendskab til avancerede funktioner, såsom tabulering, billedeformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

  • Microsoft Excel

Du bliver bl.a. undervist i hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Derudover får du ligeledes grundig viden i formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller m.m.

  • Microsoft Outlook

Du lærer mailprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis opnår du grundig kendskab til indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail.  Samtidig får du undervisning i oprettelse af mail, kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser m.v.

  • Microsoft PowerPoint

Du bliver undervist i PowerPoints grundlæggende funktioner, såsom hvordan du opretter diagrammer og billeder, samt hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover lærer di om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd m.m.

  • Kommunikation

Du får undervisning i grundlæggende kommunikationsteori, og gennem øvelser får du mulighed for at øve teori i praksis sammen med Office-pakken. Du går fra kurset med grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer m.v.

Forudsætninger:

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier: En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i Kommunikation i Praksis. Ved afsluttet eksamen opnår du 10 ECTS point.

Modulet Kommunikation i praksis er et akademifag hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse og undervisningen foregår i samarbejde med Itucation.

Der er klassebaseret undervisning 5 dage om ugen (9-15) i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

 



Ny mulighed for at supplere de regionale positivlister med online kurser

Behovet for fjernundervisning er vokset på grund af den nuværende COVID-19-situation.

Det bliver nu muligt at supplere de regionale positivlister under den regionale uddannelsespulje med kurser, der kan tages online. Dette kan ske i perioden fra d. 21. april til 1. oktober 2020. Det fremgår af en netop udstedt ændring til bekendtgørelsen om den regionale uddannelsespulje fra star.dk

Formålet med ændringen er at øge muligheden for, at dagpengemodtagere kan tage opkvalificerende kurser, også selvom uddannelsesinstitutionerne i øjeblikket er lukket pga. COVID-19. De nye kurser, der kan tilføjes, skal fortsat befinde sig specifikt inden for områder, hvor der forventes jobåbninger inden for de næste seks måneder. Supplerende kurser bliver tilføjet efter en konkret vurdering af, hvilke kurser der meningsfuldt kan udbydes som online kurser.
Se alle de kurser her, du har mulighed for at få som ledig.

Links
Bornholm
Fyn
Hovedstaden
Nordjylland
Østjylland
Sjælland
Sydjylland
Vestjylland

Landslisten