Jobindexkurser

Excel kursus for administrationen

Dette kursus er for dig der er:

Fritstillet
Print kursus Udfør dine arbejdsopgaver langt mere effektivt med et indgående kendskab til de mange muligheder, som Excel giver dig.

Dette kursus udbydes følgende steder:

Herlev

Kurset henvender sig til:

Sekretærer og administrative medarbejdere, der ønsker et kursus, der har fokus på de funktioner i Excel der er relevante for dine arbejdsopgaver.

Forudsætninger:

Kendskab til grundlæggende Windows-funktioner.

Kursusindhold:

Vi gennemgår følgende:

Et professionelt layout?

  • Grundprincipper til et godt layout.
  • Formater til forskellige typer af information.
  • Rammer og streger - læsevenlighed.
    
Excel's nyttige og enkle funktioner og formler.

  • Simple statistikker og beregning af gennemsnit og procent.
  • Funktioner til beregning af data fra dine lister.
    
Hvordan du formaterer tal.
Hvordan du kan beskytte områder i din model.

  • Beskyt dine formler, så de ikke overskrives.
  • Indsæt information og forklaringer til andre brugere i dit Excel ark.
    
At navigere i en model og oprettelse af formler.
Brug og oprettelse af navne til at navigere nemmere rundt i en model.
Brugen af navne til at gøre det lettere at oprette og forstå formler.
Lister og oversigter i Excel.
Du planlægger og opbygger en god liste/tabel i Excel.

  • Autofilter og sortering til hurtigt og nemt at finde, det du ønsker.
  • Få en effektiv måde til at søge efter navn og adresse i en liste/tabel.
    
Beregning af data i flere ark og filer.

  • At opstille og redigere i formler på tværs af flere ark.
  • At oprette modeller - fraværsoversigter, månedsrapporter etc.
  • At bruge Excel\\\'s indbyggede automatiske funktioner til at lave beregningerne.
    
Hvad er Pivottabeller, og hvordan kan de bruges?

  • Pivottabeller kan lette dit arbejde og give dig et godt overblik.
  • Oprettelse og redigering af et felt i en Pivottabel.
  • Analyse og opdatering af data.
    
Udform diagrammer og grafer.

  • Oprettelse af mødediagrammer og præsentationer - opgavefordeling, fraværsoversigter, omsætningsudvikling etc.
  • Tegneredskaber i Excel
  • Genvejstaster.

Se en oversigt over alle vores Excel kurser på http://www.idgkurser.dk/side/excel-kurser

 



Positivlister

Pr. 1.1.2015 trådte den nye beskæftigelsesreform i kraft. Det betyder for dig som ledig, at der gælder andre regler end tidligere, når du skal vælge, hvilket kursus, der kan bringe dig tættere på et ønskejob.

Alle ledige - også selv om du er akademiker - med en bachelor eller højere akademisk uddannelse:
Du kan vælge kurser fra en af de regionale positivlister. Kursusforløbet skal godkendes og bevilges i dit jobcenter. Du kan tage kurser fra denne liste i hele din ledighedsperiode.

Alle ledige uden akademisk uddannelse ( fra bachelor og opefter):
Du kan i samråd med dit jobcenter vælge et kursus fra den landsdækkende positivliste. Kursusdeltagelsen skal efterfølgende, via en formular AR237, godkendes i din A-kasse, der skal bekræfte, at du er berettiget til kurset.
Er du under 25 år skal du have afsluttet dit kursus inden 6 måneder og er du over 25 år har du 9 måneder til at afslutte dit kursus.

Links
Bornholm
Fyn
Hovedstaden
Nordjylland
Østjylland
Sjælland
Sydjylland
Vestjylland

Landslisten