Bookingsystemer & Sociale Medier - Kommunikation i Praksis

6 ugers jobrettet kursus for ledige

Dette kursus er for dig der er:

i 1. ledighedsperiode i 2. ledighedsperiode

Du bliver undervist i kommunikation, betjening og servicering af gæster, booking, sociale medier og den digitale rejsebranche. Med netop disse kompetencer kan du være med til at sikre tilfredse og tilbagevendende kunder for virksomheder i turist- og hospitality-branchen.

Dette kursus udbydes følgende steder:

10-01-2022 - Online

10-01-2022 - København NV

21-02-2022 - Online

21-02-2022 - København NV

Kurset henvender sig til:

Kurset i kommunikation, salg og bookingsystemer er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker job inden for turist- og hospitality-branchen med direkte kundekontakt, som eksempelvis frontmedarbejder, receptionist eller host/hostess.

Forudsætninger:

  • Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger
  • Selvlært og med ambitioner om at arbejde som frontdeskmedarbejder
  • Positiv, serviceminded og en teamplayer
  • Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring

Kursusindhold:

Property Management System (PMS-system)
Du lærer at tjekke ledighed og belægning i hotellernes PMS-systemer, samt hvordan du booker værelser og administrerer ind- og udtjekning. Hotellernes PMS-systemer bruges til den daglige administration.

Kommunikation
Du bliver undervist i kommunikationsteorier, samt verbal og nonverbal kommunikation med udgangspunkt i formidling af hotellets ydelser. Dertil lærer du at arbejde med online kommunikation via instant messaging, dialogbaseret kommunikation, samtaleværktøjer, kommunikationsmodeller m.v.

Kundeservice
Du lærer hvordan du får hotellets gæster til at føle sig hørt og godt behandlet ved hjælp af aktiv lytning og spørgeteknik.  Du bliver undervist i målgruppeorientering, konflikt- og kundehåndtering, samt kommunikationens dynamiske processer - ift. gæstens optik og din rolle, som frontmedarbejder/receptionist.

Salgspsykologi
På kurset får du erfaring med kundebetjening, salg, kundeadfærd, samt identifikation af kundemotiver og -mål. Dertil får du kendskab til de psykologiske processer, så du ved hvordan du kan tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper.

Sociale medier og SEO/SEM
Du lærer at skabe opmærksomhed på hotellet i Google ved hjælp af søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering (SEM). Du får hands-on erfaring med Facebook, hvor du lærer hvordan du opretter og administrerer virksomhedens Facebookside med fængende opslag vha. effektiv webkommunikation.

Outlook og Word
Du opnår værktøjer og praktisk erfaring med både Word og Outlook – to programmer du kan anvende til skriftlig kommunikation. Du bliver bl.a. undervist i tekstombrydning og billedformatering i Word. I Outlook får du kendskab til kalender, adressekartotek, samt oprettelse af aftaler m.m.

Praktiske informationer:
Kurset kan afsluttes med en eksamen i akademimodulet ”Kommunikation i Praksis”. Ved gennemført eksamen får du 10 ECTS-point.
På kurset er der undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger. Samtidig får du certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttet karriecoach med stort virksomhedsnetværk.

Kursusform & hjemmearbejde:
Du skal beregne 2-3 timers hjemmearbejde om ugen.

Fremmøde:
Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.
Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.
Der er egen pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Online:
Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner.
Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

Kurset er på følgende positivlister:

  • Fyn
  • Hovedstaden
  • Nordjylland
  • Østjylland
  • Sjælland
  • Sydjylland
  • Vestjylland

Praktisk info

Pris:

kr. 25.395,- (ekskl. moms), kr. 31.744,- (inkl. moms)
Dog uden egenbetaling for dig, der er berettiget.

Dato og by: