Regnskab & Bogføring inkl. Dynamics 365, e-conomic & Excel

6 ugers erhvervsrettet kursus for ledige. Få kompetencer og erfaring inden for regnskab, bogføring, Dynamics NAV, e-conomic og Excel.

Under kurset lærer du at arbejde med økonomiske problemstillinger og værktøjer i forhold til virksomheders økonomistyring. Kurset har fokus på bogholderens opgaver og du bliver derfor bl.a. undervist i de grundlæggende bogføringsprincipper, lagerstyring, kontoplan, samt moms- og skatteloven.

Målgruppe:

Kurset er til dig, der evt. har erfaring med administration og kontor, eller ønsker at arbejde inden for økonomi- og administrationsområdet. Kurset er ligeledes oplagt, hvis du vil starte egen virksomhed.

Dette kursus udbydes følgende steder:

06-01-2025 - Online

06-01-2025 - København NV

17-02-2025 - Online

17-02-2025 - København NV

Forudsætninger:

  • Internetbruger og erfaring med pc
  • Selvlært med ønsker om at arbejde med bogføring
  • Positiv, motiveret og en teamplayer

Kursusindhold:


Grundlæggende Excel
Du får en grundig introduktion til Excel, hvor du lærer at oprette datofunktioner, samt hvis/sum funktioner. Samtidig vil du blive undervist i Lopslag og pivottabeller, så du kan skabe et overblik over virksomhedens økonomiske data.

E-conomic
Du bliver undervist i anvendelse af følgende moduler i e-conomic: finans, kreditor, debitor, projektstyring, lager og indscanning. Samtidig lærer du hvordan du går fra bilag til bogføring, samt hvordan e-conomic integrerer med Danløn, Excel og banken.

Microsoft Dynamics 365
Du lærer hvordan du opsætter Dynamics 365 Business Central og hvordan du benytter det til årsregnskab, afstemninger og regnskabsanalyser. Du bliver uddannet i følgende moduler: debitor, finans, kreditor og lager. Du lærer at udarbejde statistikker og finansiel rapportering m.m.

Regnskab
Du bliver undervist i forskellige virksomhedstyper, moms- og skatteloven, samt kontoplan. Dertil får du grundig viden om bogføringsloven og de grundlæggende bogføringsprincipper. Du får viden om virksomhedens lagerstyring, lønbogholderi og anlægskartotek/afskrivninger mv.

Danløn
Du bliver introduceret til Danløn og dets funktioner. Du lærer hvordan du opretter virksomhedens medarbejdere i systemet, samt hvordan du afregner lønnen.

PowerPoint & OneDrive (Office 365)
Du bliver undervist i Microsofts præsentationsprogram PowerPoint og dets funktioner. Dertil lærer du hvordan du henter delte filer fra OneDrive (Microsofts clouddrev).

Kursusform

Fremmøde:
Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.
Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner, og undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.
Der er pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Online:
Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner.
Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

Erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

Kurset er på følgende positivlister:

  • Fyn
  • Hovedstaden
  • Nordjylland
  • Østjylland
  • Sydjylland

Praktisk info

Din pris:

kr. 27.240,- (ekskl. moms), kr. 34.050,- (inkl. moms)
Dog uden egenbetaling for dig, der er berettiget.

Dato og by: