Jobindexkurser

Online Marketing - Akademimodul: Digital Markedsføring

6 intensive uger med SEO, Sociale Medier & E-mailmarkedsføring

Dette kursus er for dig der er:

i 1. ledighedsperiode
Print kursus Det faglige indhold på kurset tager udgangspunkt i de kompetencer erhvervslivet efterspørger, med fokus på Sociale Medier og SEO. Undervisere inddrager udover teori, en række cases fra erhvervslivet.

Kurset i København:
Regional positivliste:
Akademimodulet Digital Markedsføring kursuskode: 37607 (Hovedstaden kursusnr. 177)

Landsdækkende positivliste:
Erhvervsgruppe “Kontor, administration, regnskab og finans” uddannelseskode 37607.

Kurset i Skanderborg:
Regional positivliste:
Akademimodulet Digital Markedsføring, kursuskode: 37607 (Region Syd-, Øst-, Vest- og Nordjylland)

Landsdækkende positivliste:
Erhvervsgruppe “Kontor, administration, regnskab og finans” uddannelseskode 37607.

Dette kursus udbydes følgende steder:

København S, Skanderborg

Kurset henvender sig til:

Dig som har interesse for Online Marketing og ønsker at blive en del af en virksomheds marketingafdeling. Du har lyst til at arbejde med udvikling af marketingstrategier og marketingprojekter. Du ønsker en mere praktisk tilgang til Online Marketing, så du konkret ved hvordan du skal håndtere diverse opgaver i en Online Marketing afdeling.

Forudsætninger:

Du kan tilmelde dig kurset uanset din baggrund, og opnå kompetencer der medvirker til at du kan besidde stillinger i marketingafdelinger.

Kursusindhold:

Det faglige indhold på kurset tager udgangspunkt i de kompetencer, som erhvervslivet efterspørger.
I løbet af 6 intensive uger med SEO, e-mail, sociale medier m.m. vil underviser, udover teori, også inddrage en række cases fra erhvervslivet.

  • Sociale medier

Du lærer at lægge en social media strategi for virksomheder, lærer håndværket at lave gode opslag på de sociale medier, og ikke mindst kompetencen til at følge strategien helt i mål. Du opnår stor viden om de mest betydningsfulde sociale medier, herunder Facebook, Instagram og LinkedIn.

  • Søgemaskineoptimering (SEO)

Vi giver dig det fulde overblik over søgemaskineoptimering, og du får en trin-for-trin guide der sikrer, at du fejlfrit kan strukturere dit arbejde i en virksomhed efter kurset. Du bliver introduceret til alle relevante værktøjer, så du kan dokumentere udviklingen af dit SEO arbejde.

  • E-mailmarketing

Du lærer hvordan virksomheder kan skabe store resultater med e-mails ved at anvende best-practice e-mail strategier, fængende overskrifter, e-mail tekster m.v. Du lærer at bygge et nyhedsbrev op, dvs. effektive metoder til at skaffe læsere. Dernæst lærer du at skrive, så din målgruppe åbner og læser de mails du sender - og ikke mindst også køber fra dem.

  • Google Ads

Lær at købe annoncer på de forreste resultater på Google - til den billigste pris og de bedste placeringer. Du lærer at opsætte en Google Ads kampagne, og hvordan du vedligeholder og optimerer den. Vi har taget de dyre lærepenge for dig, og pakket al viden i et format du let og enkelt kan implementere i dit arbejde.

  • Google Analytics

Du lærer hvordan du opsætter Google Analytics optimalt. Hvordan man analysere og forstår den data der bliver indsamlet, så du kan bruge den til at optimere dine marketing indsatser. Vi hjælper dig til at tage en Google Analytics certificering efter endt kursus.

  • Brugervenlighed

Du lærer alle de vigtige faktorer, der gør sig gældende for en brugervenlig hjemmeside. Modulet tager udgangspunkt i data og gennemtestede analyser, skåret ned til et let forståeligt sprog og guidelines, der nemt kan anvendes efterfølgende.

  • Konverteringsoptimering

Du lærer hvordan du får flest mulige konverteringer (salg, tilmeldinger, downloads mv.) ud af den trafik du har på din hjemmeside. Faget er meget intuitivt, men ikke desto mindre yderst relevant for en virksomheds performance.

  • Strategisk Markedsføring

På tværs af de enkelte fag lærer du at skabe et helhedsoverblik for den samlede digitale strategi. Du lærer hvordan de enkelte indsatser supplerer hinanden, og forstå hvilke prioriteringer du bør foretage i dit arbejde med digital markedsføring.

  • Content Marketing

Du går fra kurset med grundopskriften til en succesfuld content marketing strategi. Undervisningen starter med et online forløb og sluttes af med en hel workshop dag sammen med dine medkursister, der sikrer det faglige indhold bliver gjort praksisnært.

  • BONUS: Virksomhedspraktik

Med 100% praktikgaranti, hjælper vi dig med at finde en praktikplads efter endt kursus. I praktikken kan du bruge dine nyerhvervede kompetencer og skabe netværk der hurtigere hjælper dig i arbejde. Læs mere her.

  • BONUS: WorkAway

Vi slipper dig ikke efter endt kursus. Vi inviterer dig til WorkAway hvor du kan få sparring til online marketing opgaver. Dette hjælper dig til at kunne implementere kursets faglige indhold i praksis, når du sidder i en virksomhed (praktik eller ny stilling).

  • BONUS: Certificering i Google Analytics

Vi har lavet en guide, der hjælper dig godt i gang med at blive certificeret i Google Analytics. En certificering i Google Analytics øger dine jobmuligheder, fordi det giver dit CV en blåstempling på det faglige område.

 Praktisk information:

Der vil være undervisning 3 gange om ugen i tidsrummet kl. 9.00-14.30.

Du har ingen udgifter til kursusmaterialer.

Kurset afsluttes med en mundtlig eksamen på baggrund af en 2-siders erhvervscase. Du får 10 ECTS point ved aflevering af opgave og gennemført eksamen.

Kurset online marketing giver dig akademifaget Digital Markedsføring på 10 ECTS point og er en del af akademiuddannelsen i "International handel og markedsføring". Kurset udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, under Lov om Åben Uddannelse i samarbejde med Bigum&Co.

 

 



Positivlister

Pr. 1.1.2015 trådte den nye beskæftigelsesreform i kraft. Det betyder for dig som ledig, at der gælder andre regler end tidligere, når du skal vælge, hvilket kursus, der kan bringe dig tættere på et ønskejob.

Alle ledige - også selv om du er akademiker - med en bachelor eller højere akademisk uddannelse:
Du kan vælge kurser fra en af de regionale positivlister. Kursusforløbet skal godkendes og bevilges i dit jobcenter. Du kan tage kurser fra denne liste i hele din ledighedsperiode.

Alle ledige uden akademisk uddannelse ( fra bachelor og opefter):
Du kan i samråd med dit jobcenter vælge et kursus fra den landsdækkende positivliste. Kursusdeltagelsen skal efterfølgende, via en formular AR237, godkendes i din A-kasse, der skal bekræfte, at du er berettiget til kurset.
Er du under 25 år skal du have afsluttet dit kursus inden 6 måneder og er du over 25 år har du 9 måneder til at afslutte dit kursus.

Links
Bornholm
Fyn
Hovedstaden
Nordjylland
Østjylland
Sjælland
Sydjylland
Vestjylland

Landslisten