Jobindexkurser

Hospitality – Kommunikation i praksis inkl. hotelreservation og SoMe

6 ugers jobrettet kursus for ledige

Dette kursus er for dig der er:

i 1. ledighedsperiode
i 2. ledighedsperiode
Print kursus Opnå færdigheder inden for bookingsystemer, kommunikation og kundeservice, så kan arbejde som frontmedarbejder/receptionist i turist- og hospitality-branchen.

Du bliver undervist i kommunikation, betjening og servicering af gæster, booking, sociale medier og den digitale rejsebranche. Med netop disse kompetencer kan du være med til at sikre tilfredse og tilbagevendende kunder for virksomheder i turist- og hospitality-branchen.

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på den landsdækkende positivliste med kursustitel ”Kommunikation i praksis”. Kurset har akademikode 37477 på positivlisten.

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste:

Hovedstaden: nr. 16 + nr. 4 (online)
Sjælland: nr. 3 (online)
Nordjylland: side 1
Østjylland: side 39
Vestjylland: side 22
Bornholm: nr. 3 (online)

Dette kursus udbydes følgende steder:

København NV, Online

Kurset henvender sig til:

Kurset i kommunikation, salg og bookingsystemer er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker job inden for turist- og hospitality-branchen med direkte kundekontakt, som eksempelvis frontmedarbejder, receptionist eller host/hostess.

Forudsætninger:

For at blive optaget på kurset skal du som minimum have 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier: erhvervsuddannelse, grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Kursusindhold:

Property Management System (PMS-system)

Du lærer at tjekke ledighed og belægning i hotellernes PMS-systemer, samt hvordan du booker værelser og administrerer ind- og udtjekning. Hotellernes PMS-systemer bruges til den daglige administration.

  • Kommunikation

Du bliver undervist i kommunikationsteorier, samt verbal og nonverbal kommunikation med udgangspunkt i formidling af hotellets ydelser. Dertil lærer du at arbejde med online kommunikation via instant messaging, dialogbaseret kommunikation, samtaleværktøjer, kommunikationsmodeller m.v.

  • Kundeservice

Du lærer hvordan du får hotellets gæster til at føle sig hørt og godt behandlet ved hjælp af aktiv lytning og spørgeteknik.  Du bliver undervist i målgruppeorientering, konflikt- og kundehåndtering, samt kommunikationens dynamiske processer - ift. gæstens optik og din rolle, som frontmedarbejder/receptionist.

  • Salgspsykologi

På kurset får du erfaring med kundebetjening, salg, kundeadfærd, samt identifikation af kundemotiver og -mål. Dertil får du kendskab til de psykologiske processer, så du ved hvordan du kan tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper.

  • Sociale medier og SEO/SEM

Du lærer at skabe opmærksomhed på hotellet i Google ved hjælp af søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering (SEM). Du får hands-on erfaring med Facebook, hvor du lærer hvordan du opretter og administrerer virksomhedens Facebookside med fængende opslag vha. effektiv webkommunikation.

  • Outlook og Word

Du opnår værktøjer og praktisk erfaring med både Word og Outlook – to programmer du kan anvende til skriftlig kommunikation. Du bliver bl.a. undervist i tekstombrydning og billedformatering i Word. I Outlook får du kendskab til kalender, adressekartotek, samt oprettelse af aftaler m.m.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i akademimodulet ”Kommunikation i Praksis”. Ved gennemført eksamen får du 10 ECTS-point.

På kurset er der undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger. Samtidig får du certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttet karriecoach med stort virksomhedsnetværk.



Ny mulighed for at supplere de regionale positivlister med online kurser

Folketinget sætter fokus på de mange ledige, der er et resultat af Covid-19 situationen.

Der er kommet flere online-kurser (ikke at forveksle med e-learning), hvor du er i forbindelse med en underviser online, i stedet for at sidde mange sammen i et klasseværelse. Denne undervisningsform ser ud til at være kommet for at blive.

Derudover har Folketinget besluttet, at det er muligt at få bevilget kurser fra de regionale positivlister fra naboregionens lister. Det betyder, at søger du et specifikt kursus i din egen region, men kurset ikke står på den regionale positivliste, så kan du tage kurset alligevel, hvis det står på naboregionens liste. Det betyder, at følgende regioner kan trække på naboregionernes regionale positivliste:

Region Sjælland kan de ledige kigge mod Region Hovedstaden og mod Bornholm.

Region Hovedstaden giver adgang til Region Sjælland og Bornholm

Region Fyn giver adgang til kurser i Sydjylland og i region Sjælland. Region.

Region Østjylland giver adgang til Vestjylland, Nordjylland samt Sydjylland.

Region Vestjylland giver adgang til Østjylland, Nordjylland samt Sydjylland

Region Nordjylland giver adgang til Øst- og Vestjylland

Region Sydjylland giver adgang til Øst- og Vestjylland samt Region Fyn

Region Bornholm gier adgang til region Sjælland og Hovedstaden.

Formålet med ændringen er at øge muligheden for, at dagpengemodtagere kan tage opkvalificerende kurser, så alle er tættere på arbejdsmarkedet.

Ring til os, hvis du har spørgsmål til ovenstående.

Links
Bornholm
Fyn
Hovedstaden
Nordjylland
Østjylland
Sjælland
Sydjylland
Vestjylland

Landslisten